To, co se učím, mi musí dávat smysl, musím vědět proč se to učím a kdy a k čemu učivo využiji.
- Radostné učení – snažíme se vést výuku tak, aby děti pracovaly se zájmem, rády a beze strachu
- Propojení s reálným životem – obsah výuky přizpůsobujeme aktuálnímu dění (státní svátky, mimořádné události apod.), výuku doplňujeme názornými ukázkami (pokusy, ukázky apod.)
- Zážitkové učení – poznávání opíráme o zážitky mimo školní třídu (výlety do přírody, exkurze na významná místa v našem kraji)
- Činnostní učení – ve výuce používáme manipulativní pomůcky
- Přiměřené využívání ICT – žáky vedeme k používání IC techniky – práce s internetem, používání interaktivních programů pro školy
- Inovativní metody – snažíme se držet krok s dobou a nabízíme dětem kooperativní učení, párovou či skupinovou práci, metody kritického myšlení, prvky Hejného matematiky, konstruktivistický přístup, projektové vyučování (projekty ZDE)
- Prostor k objevování – nepředkládáme dětem hotová fakta, ale dáváme jim prostor pro vlastní iniciativu a přemýšlení